vrijdag 25 januari 2008

Kabbelend januari

Januari is voor velen een maand waar ze doorheen moeten. Is het eenmaal februari dan lonkt het voorjaar en komen de sneeuwklokjes in beeld. Alhoewel, sneeuwklokjes? Wordt het geen tijd voor een naamsverandering nu we het witte kleed in de wintermaanden vaarwel dreigen te zeggen? Ik vind januari een prima maand, lekker gewoon. Geen gesinterklaas, geen gekerstmis etc; lekker niks. Alleen met bijna tweeduizend mensen op de Grote Markt het Grunnens laid meebrullen was voor mij als echte Grunniger tot nu toe speciaal in deze maand.

Gelukkig zijn de wijkkrantperikelen even op een laag pitje gezet. Alleen is er overleg met het stadsdeel Noorddijk over de aanpak van 'het probleem van Beijum.' We zijn het in ieder geval eens met de stelling dat je zuinig moet zijn op je vrijwilligers en ze niet op moet offeren voor een of andere 'machtsagenda.' Er wordt nog verder overleg gevoerd maar zoals gezegd,even lekker niet. Er zijn meer belangrijke zaken al kan ik niet ontkennen dat ik wel eens terugverlang naar Henk Oostinga. Niet helemaal mijn kleur maar dat doet er niet toe, je kunt hem veel verwijten maar niet dat hij niet integer was. Bovendien was hij een échte voorzitter, iemand die stond voor "zijn" vrijwilligers.

Hierna publiceer ik de "Orchidee" van begin januari. Zoals reeds een keer vermeld staat de reeks tegenwoordig in de Regiokrant. De beloofde Vensterwijkkalender komt ook nog en veel meer!

Geen opmerkingen: