woensdag 6 februari 2008

GEZONDHEIDSBIEB EN GRATIS GYM

Vanochtend mailde Saskia Nieboer van de Groene Zon. In dit prachtige kruiden-zaakje annex workshopruimte in de Wiershoeck wordt komende zaterdag 9 februari een gezondheidsbibliotheekje geopend. En of ik daarbij aanwezig wilde zijn en de bieb wil openen? Tja, Saskia, hoe kan ik dit weigeren na al die gratis potjes met o.a. paardebloementinctuur die ik van je heb gekregen? Het biebje (is het de bieb en het biebje?), hoe kan het ook anders, staat vol met boeken die raakvlakken hebben met natuurgeneeswijzen. Vaak gaat het om een holistische kijk op ziek zijn en een spirituele benadering van allerlei ongemakken, kwalen en ziektes waar de moderne westerse mens vandaag de dag mee kampt. De uitnodiging neem ik zoals reeds gezegd graag aan mits er geen al te zware dingen getild hoeven te worden. Rugklachten spelen bij mij dan op. Misschien wil Saskia als beloning een kalmerend drankje voor me bereiden? Kalmerend én ontspannend?

Vanmiddag wederom in de sporthal geweest al waar de Beijumer basisschooljeugd- woensdagmiddag!- heen kan om zich lichamelijk uit te leven. Vandaag mochten alle kids in het kader van de sportweek gratis naar binnen; dat scheelde weer een eurootje per kind.
Op mijn vorige artikel kwam nog een evenwichtige en realistische reactie; als u wil kunt u deze reactie ook lezen.

Geen opmerkingen: