zaterdag 16 februari 2008

WINKELCENTRUM BEIJUM EN OMGEVING

Het was een prachtige zonnige winterdag. Lekker koud maar nogmaals, een strak zonnetje. Valt het u ook op dat u in de Lidl minder vaak de vraag krijgt te horen of u uw tas even wil openen voor een inspectie? Of zal ik er gewoon betrouwbaar uit zien? Alhoewel, jaren geleden was het bij mij elke keer prijs: "mijnheer mag ik even in uw tas......" De Vietnames loempiakraam is eigenlijk steeds het voorbeeld van rust en harmomie. Nog nooit kwamen me klachten over Chinesen of Vietnamesen ter hore in Beijum.

Ik keek wel even mijn ogen uit vandaag in de Inter Toys.Daar hangt ze bij de kassa; de winkeldief. Veertiger, blank en een toonbeeld van de gewone vrouw. Niks geen zwerverstype, veslaafde of tippelaarster. Ik overwoog nog om een foto van de foto te maken. Maar nee, geen dubbele blame and shame. Hendriks legde me nog in geuren en kleuren het hoe en waarom van de actie uit. Het helpt volgens hem en het schrikt af. Je wil je natuurlijk niet voor duizenden euroos per maand afhandig laten maken. Je zult er maar hangen. Wat moet je er van zeggen..

Geen opmerkingen: