donderdag 29 mei 2008

BIJ VOETBALLEN HOORT BIER



Ik val een beetje in herhaling. Wederom zag ik een Beijumer creatief met een winkelkar omgaan. Nou ja, creatief, laten we zeggen: gemak dient de mens. Deze man zag ik vanavond een uur voor aanvang van Nederland- Denemarken midden in de wijk langs de Zuidwending lopen. Vierentwintig blikjes bier, nog geplasticifeerd in een doosbodem, vervoerde hij op weg naar huis en de televisie. Waarom neem je hier een kar voor? "Moet ik het bier op mijn schouders dragen dan"? Wil je wel op de foto? "Is best, maar doe maar op de rug genomen." (klik groter!)

Ergens begin ik sympathie te ontwikkelen voor al die Beijumers met hun (eigen) winkelkar. Ik durf het niet zo goed, maar ik zou ook wel een willen hebben. Kijk toch eens hoe gemakkelijk het is, zie foto, waarom zou je inderdaad dat zware bier op je schouders gaan dragen? Je hebt een hond bij je, je hebt dorst, er komt voetbal op tv en je wil die blikken veilig thuis zien te krijgen. Is toch veel te gevaarlijk op de fiets en daarom kun je toch beter een winkelkar nemen? Scheelt rugklachten, ongelukken en ziekeverzuim. En de hond moet toch ook uit?

Geen opmerkingen: