woensdag 2 juli 2008

SCHILDEREN IN DE NATUUR

Vandaag op de fiets naar de Papiermolen kwam ik in het recreatiepark Kardinge Frans Commelin tegen. Nog nooit had ik van hem gehoord maar hij stond zo met passie, totale overgave en liefde waterlelies in de sloot te schilderen dat ik even moést stoppen. Wat een vreedzaam tafereel op een mooie zonnige zomerdag. Hoe lang Frans met zo'n schilderij bezig is? "Ongeveer drie dagen." Op het moment van fotograferen was het net 1 uur geweest en het was 32 graden. 

Schildert hij vaker? "Ja zeker, kijk maar eens op mijn site." Klik de foto groter om het prachtige kunstwerk te kunnen aanschouwen. Is hij vaker bezig in de natuur? "ja, ik wilde wel eens eerder wat in een sloot schilderen. Had ik een mooie plekje en planten gevonden gingen ze de volgende dag de sloot schoonmaken." Ik fietste door en Frans, die in Beijum woont, ging vol overgave verder met zijn schilderwerk.
http://www.welcome.to/franscommelin

1 opmerking:

frans commelin zei

Bedankt Johan. Het is ook een mooie foto geworden.
Vorig jaar lang gezocht naar je blog en nu bij 'toeval' vond ik het.