vrijdag 19 december 2008

BEIJUM:VERLOEDERING EN VEEL EIGEN RECLAME

Het is een beetje een stokpaardje van me, maar ik kom het dagelijks tegen in de wijk. Aan de ene kant, verdwaalde winkelkarren, troep, veel zwerfvuil en andere oneffenheden. Aan de andere kant, zie toch eens hoe goed we in Beijum bezig zijn, wie wil daar nou niet wonen? De eerste catergorie loopt a.h.w. met een opgeheven middelvinger door de wijk, een spoor van vernieling en verloedering achter zich latend. De tweede categorie wil graag breed uitmeten hoe fantastisch ze wel niet bezig zijn met wijkopbouw. Glossy-achtige foto's en collage's moeten dat beeld bevestigen: wij zijn heel goed bezig in de wijk, zie ons. Ik heb er wel eens mensen over aangesproken: moet dat nou allemaal zo ijdel en zo pronkerig? Steevast luidde het antwoord: ik/we doe(n) het voor de wijk. Vorige week trof ik wederom een partij in plastic verpakte kranten in het Groene Hart. Een gerenommeerd schildersbedrijf gebruikt al ruim een half jaar een dure winkelkar als verfmobiel, en als je goed rondkijkt zie je meer dingen die niet helemaal kloppen. Bekijk de wijkverloedering op foto en de wijkpropaganda, bij de ingang van de Wegwijzer, op video.

1 opmerking:

Chris zei

Laat die bladenbezorger in Beijum eens een voorbeeld nemen aan die uit de Hunze: die gooit de hele meuk in één keer tenminste in de ondergrondse oudpapiercontainer.