maandag 1 juni 2009

EEN ZOMERDAG IN DE LENTE

Op deze 1e juni is de natuur in Beijum op z'n mooist. Kikkers kwaken in de sloten, overal in bermen en langs de kant van sloten groeien bloemen, kruiden, onkruid en meer. Een wandeling langs de rand van de wijk, ter hoogte van de Wibenaheerd, gaf me een indruk van hoe warm het is vandaag. Bijna niemand was in de tuin te vinden en praktisch alle balkonnetjes waren leeg, althans er zat niemand. Ik kan moeilijk iedereen vragen maar ik vraag me af of het nou in zo'n flatje extra genieten is op zo'n "zomerse" dag, of juist niet. Is het te heet binnen? En zo ja, is het dan fijn om een balkon te hebben? Ik zag niemand zitten terwijl je toch vandaag, lekker in het zonnetje zittend, een glorieus uitzicht kan hebben op en over het Kardingepark. In de maanden november, december, januari en februari zien de flats er vaak grauw en Oostblokachtig uit. Vandaag niet. Maar waar zijn de bewoners? Is het binnen niet warmer dan buiten? De kas in de groentetuin op de hoek Froukema-Wibenaheerd staat vandaag open. Dat komt weer omdat het anders buiten warmer is dan binnen. Heel Nederland is vandaag eigenlijk een kas.

Geen opmerkingen: