vrijdag 19 juni 2009

PAND TE HUUR OP WEST

Op Plein West wisselt ook wel eens een winkelpand van eigenaar(huurder), al is het niet zo frequent als op Plein Oost. Er hangt een briefje voor het raam van de gesloten videotheek van de Ster Media Store waarop staat dat het ze spijt dat ze na 5 jaar de deuren sluiten. De preciese reden staat er niet op maar het is de vraag of de omzet, met een beter lopende videotheek op oost, wel goed genoeg was. Een tijd geleden is er een keer een overval geweest maar dat is, dacht ik, al weer een jaar of 2 geleden. De medewerkers van het naastgelegen pand, die van bakkerij Meindertsma, vertelden het prettig te vinden dat er een nieuwe huurder in zou komen die wat toevoegt en een aanzuigende werking voor dit plein zou bewerkstelligen.

3 opmerkingen:

Alie zei

voor een kruidvat of een action is dat pand te klein, maar als je het hebt over zaken die aan aanzuigende werking hebben, moet je 1 van beide kiezen volgens mij..

Kees Huizenga zei

Een kaaswinkel lijkt me wel wat. En (Franse) broodjes met salades, diverse verse groenten. Broodjes gezond, etc. lijken me wel smaakvol toe.

Kortom: een winkel, waarin de klanten kunnen kiezen uit diverse "belegde" broodjes. Met een mooie gekoelde vitrine, waarin de salades, vleeswaren, eieren, groenten en fruit fraai uitgestald zijn.

Vroeger was er ook zo'n winkel in Lewenborg, gecombineerd met een goedlopende groentenzaak.

De dochter van kaashandel Van der Ley uit de Oosterstraat had jaren geleden in Lewenborg een aparte luxe kaaszaak, maar zij hield het helaas niet lang uit. Een combinatie van een kaaszaak met een lekkere luxe broodjeszaak lijkt me wel wat.

Iets voor bakker Teun Meindertsma of een jonge collega?

Atsje zei

Een postkantoor met brievenbus!!
Dat mis ik in het winkelcentrum.