woensdag 19 augustus 2009

JEHOVA'S LANGS DE DEUREN

Het was een prachtige zomeravonden, ik weet niet meer precies welke avond het was maar het was ergens begin vorige week. Heerlijk weer voor een pilsje in de tuin, een roséetje of een barbecue. Lekker levensgenieten zogezegd.Dan gaat daar ineens de deurbel en daar staat dan een mooie jonge vrouw voor de deur met folders in de hand. Heldere en vriendelijke ogen keken me aan en voor ik het wist kreeg ik een folder(zie links) in mijn handen gedrukt. Het was geen zwaarmoedig type die me te woord stond, ze kwam zeker ook niet suïcidaal over, meer iemand die zin in het leven uitstraalde. Nee, ze wilde niet op de foto, ondanks mijn aandringen. In de stralende zon en met zorgenloos spelende kinderen op de achtergrond namen we een paar passages door die in de folder vermeld stonden. Een folder doordrenkt met dreiging en angstaanjagende voorspellingen. Weest waakzaam! Beste lezers van Beijumnieuws, laat ik het maar gewoon zeggen: het ziet er niet best voor ons uit. Het komt niet meer goed. Tenzij u Jehovagetuige bent of wordt natuurlijk. Niks aan te doen, alle andere mensen uit de wijk gaan naar de kloten en al die lieve en onschuldig spelende kinderen in deze kinderrijke wijk ook. Hadden hun ouders maar bij de Jehovabeweging moeten gaan.
Wat moet je er van zeggen. God als gecreëerde splijtzwam in plaats van een bron van liefde, vergeving en licht. Zou Hij het nodig hebben om mensen door middel van angst en dreiging tot zich te laten komen? Is het een hemelse Sinterklaas die de slogan 'wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe' hanteert?
Nee, ze wilde geen kopje thee drinken achter in de tuin. Maar wel ben ik welkom op een der komende congressen in het land. De heldere en vriendelijke ogen wilde me nog meer passages uit de folder voorlezen. Maar ik was binnen de minuut waakzaam geworden en sloot me voor verdere bekeringdrift af. Na vriendelijk afscheid te hebben genomen(voorgoed?) sloot ik de deur. De kinderen speelden duidelijk hoorbaar nog steeds vrolijk en onbezorgd buiten. Hoe lang nog?
http://blog.koningjezus.info/2009/07/26/massale-actie-jehovah-getuigen-2/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ex-Jehova

Geen opmerkingen: