donderdag 17 december 2009

SNEEUWVAL ONTREGELT BEIJUM

De ene school (Heerdstee)stuurde kinderen, waarvan de ouders thuis zijn, weer naar huis. Noodgedwongen. Leerkrachten die onderweg waren naar school strandden ergens onderweg, bussen die niet rijden en fietsen naar school was onmogelijk of niet verantwoord. Een andere school, de 1e Montessorischool is gewoon open. Welkom in de winter van het jaar 2009/2010. Open of gesloten, het was een prachtig beeld vanochtend, al die kinderen die met sleetjes naar school werden getrokken.Auto's rijden stapvoets door de wijk, en rondom Innersdijk werd gestrooid en hadden de voorraadkarretjes moeite om vanaf de parkeerplaats het zorgcentrum te bereiken. Elk nadeel heeft zijn voordeel, voor in elk geval één dag geen gerace op de wijkring. En brommerrijders kijken wel uit om niet op Plein Oost rond te gaan scheuren. Ik werk aan een video van de eerste uren van de ochtend, die kunt u hier in de loop van de ochtend aantreffen. Als het een beetje meezit vanmiddag een Beijumrijder door winters en sneeuwrijk Beijum (onder voorbehoud). Verdere berichtgeving over de winterse omstandigheden in de wijk volgen.

2 opmerkingen:

Alie zei

Hoi Johan,
een sneeuwaflevering van de Beijumrijder zou leuk zijn, maar pas alsjeblieft op. Ik zag veel auto's heel veel moeite hebben met optrekken, al deden ze het voorzichtig of juist wat driester.
Het blijft ook nog wel gevaarlijk die sneeuw. Ook de Calvijnschool is vrij, dus we zijn voor niks erheen gesleet, maar leuk was het wel.
En wat een prachtig uitzicht heb ik nu. Ik hou hiervan, maar wens degenen die er hinder van ondervinden heel veel sterkte.

Karin.P. zei

Ik ben net terug van een wandeling naar AH met Sarah, Sarah is vandaag en morgen vrij dus ze heeft al kerstvakantie :-)
Ik zei net tegen haar dat ik echt een vakantiegevoel had, een gevoel van ik ben niet in Beijum maar elders :-P
Vanmiddag gaan we nog even met de slee naar de kardingerbult.
Wat ik wel even kwijt wil dat de Montessorischool altijd weer de kinderen naar school laat gaan triest.
Vriendjes en vriendinnetjes zijn lekker vrij mogen lekker spelen in de sneeuw behalve hun.
Heb dat vroeger ook met Sarah al meegemaakt erg jammer.