dinsdag 2 februari 2010

FIETSENSTALLING VOOR DE DIJK

De oude 1e Montessorischool ligt plat en zal alleen nog op film, foto of in herinnering voort leven. De nieuwe school staat letterlijk als een dijk langs de Zuidwending. De omgeving, en uiteraard vooral het gedeelte waar de oude school stond, is nog een potje puinhoop. In elk geval een potje puinhoop i.v.m. hoe het er in mei en juni uit zal komen te zien. Later zal ik hier op terugkomen, maar ik kan u vast verklappen, en dat is uiteraard een persoonlijke mening: het wordt prachtig. De gevoeligheden die vooral bij omwonenden zullen leven kan ik me nog steeds levendig voorstellen. Maar daar overheen stappend durf ik te stellen dat het hele gebied rondom de school een facelift zal krijgen die zeer de moeite waard is. Ik weet niet of de vorst de sloopafwikkelingen etc. zal vertragen. In elk geval moeten deze dingen, zie foto, die voor de school staan nog in de grond. Een school zonder fietsenstalling is als een kroeg zonder bar. Het leerlingenaantal van de Dijk zal de komende tijd ongetwijfeld op gaan lopen en alle kinderen moeten natuurlijk wel hun fietsjes fatsoenlijk bij de school kunnen parkeren. Binnenkort een video over the latest developments van De Dijk.

Geen opmerkingen: