woensdag 3 februari 2010

ZWARTE EN WITTE EENDEN

Afgelopen weekend stuurde een lezer deze foto. Hij schreef er een summier tekstje bij: Dacht ik stuur deze foto, ik vond het zwart/wit gedeelte wel bij Beijum passen....

Nu kan ik de foto voor zichzelf laten spreken, maar meestal is een tekstje erbij nog mooier. De associatie die de foto bij mij oproept is, net als bij de inzender, dat zwart en blank prima met elkaar kunnen samenleven. De blanke eenden zien er op de foto wel dominanter uit maar voor zover ik weet gedragen ze zich niet zo. Verschil in huidskleur is in het dierenrijk klaarblijkelijk geen issue. Jammer dat er geen gele, blauwe, roze en paarse eenden bestaan.

1 opmerking:

Actiereactie zei

Ach wanneer U ganzen, eenden en koeten allemaal onder de noemer eend ziet dan is 'eend' een heel breed begrip en zijn er met zekerheid ook wel gele, blauwe, roze en paarse eenden te vinden.