zaterdag 27 maart 2010

DE BROMMERS SCHEUREN WEER OVER PLEIN OOST

Met de langere avonden van de aanstaande zomertijd in het vooruitzicht duikt op Plein Oost weer een oud en vertrouwd probleem op. Tijdens de winter, en vooral in de periode dat er sneeuw lag, werd hier erg behoedzaam gefietst en gebromd. Eergisteren wilde ik een snelle brommer op de foto zetten maar ik was net te laat, de plof is net links uit beeld gereden. Maar geen nood, klik de foto groter, er kwam achter het trappenhuis nog een aanscheuren.
Ik heb er altijd een dubbel gevoel over, ik ben ook jong geweest en ik had ook een opgevoerde brommer, met een joekel van een uitlaat en een hoog stuur. Moet ik hier nou een morele preek afsteken van niet goed en hou daar mee op? Nee. Aan de andere kant, er lopen ook redelijk wat kwetsbare mensen(Innersdijk o.a.) op het plein rond. En als een jongetje of meisje ineens van achter het trappenhuis richting de oude slagerij zou beginnen te rennen. Je moet er niet aan denken.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.