vrijdag 5 maart 2010

VOETBALKAARTJES, KLEURRIJK BUFFET EN THEATER

In Albert Heijn en in het Heerdenhoes kwam ik vanavond twee totaal verschillende activiteiten tegen. In Albert Heijn lagen voetbalkaartjes aan de basis, in het Heerdenhoes eten, gezelligheid en theater. Op de foto linksonder ziet enkele mensen bezig om nog voetbalkaartjes te bemachtigen die in de collectie ontbraken.
De landelijke actie van Albert Heijn duurt eigenlijk tot en met 7 maart maar vandaag kregen klanten in Beijum al geen zilveren pakketje meer bij besteding van 10 euro of meer. Op is op. Beteuterde gezichten vandaag bij de kassa's, is het feest echt voorbij?


Maar niet getreurd, op een tafel in de winkel lagen vanavond honderden voetbalkaartjes die uitgezocht en meegenomen konden worden. En daar werd gretig gebruikt van gemaakt. Opvallend: er waren meer volwassenen aan het zoeken dan kinderen. Compleet met aftekenlijstjes waren ze bezig, fascinerend om te zien hoe volwassenen weer kinderen kunnen worden.
De foto rechts is omstreeks 19.00 uur in het Heerdenhoes genomen. Hier is (was) een lopend buffet bezig met aansluitend een theatervoorstelling. Hier ga ik nog niks over schrijven om Hilda Hofstra het gras niet voor de voeten weg te maaien. Ze stuurt nog een paar foto's + een begeleidend tekstje op.

1 opmerking:

Alie zei

hahaha, albert heijn heeft weer gescoord met de voetbalplaatjes. Ik denk niet dat de financiele man kwijt wil hoeveel ze extra hebben verdiend dankzij de voetbalplaatjes..
Hoe dan ook, wij moesten nog 9 plaatjes, en ik kreeg een tip door dat je kon ruilen bij de counter. Meteen met mn dochter heen. Het was wel even worstelen, het lag niet meer op volgorde, maar we hebben alle ontbrekende nummers gevonden. Tegelijk met ons was er een papa bezig met een zoontje, maar die papa was 'not amused' zoals dat heet. Hij gaf zn zoontje de plaatjes die hij gevonden had, maar dat jochie legde ze er weer bij, of liet ze vallen of vouwde ze dubbel hahaha, dus misschien is het gewoon handiger om zelf te zoeken...(mijn dochter is 7 dus die kan het zelf ook wel, dat jochie was een jaar of 4 denk ik).
Hoe dan ook, ons boek is vol en ik heb er niks extra's voor gekocht, alles gekregen! :-)