vrijdag 26 maart 2010

ZONDER AUTOGORDELS RIJDEN KOST € 90,-

Regelmatig zie ik een politieauto richting Winkelcentrum Beijum rijden. Niet dat het schering en inslag is trouwens, dat valt ook wel weer mee. De eerste associatie die bij me naar boven komt als de politie de parkeerplaats voor of achter het winkelcentrum oprijdt is: er is een winkeldief tegen de lamp gelopen. Wat een afgang moet dat toch zijn om tussen twee agenten in vanuit een winkel naar de politieauto te moeten lopen. Maar vanmiddag om 17 uur was er op het winkelplein duidelijk iets anders aan de hand, zie foto. Twee agenten, waarvan een met een pen en boekje in de hand spraken met iemand die in een auto zat. Was er soms iets met de auto? "Nee, maar de bestuurder moet wel autogordels om doen." Negentig euro boete. Ik wilde nog vragen hoe ze de bestuurder betrapt hebben. Reden ze naast hem of haar? Stonden ze samen naast het stoplicht? Waarom en hoezo op Plein West? Tijd om door te vragen had ik echter niet. Wegfietsend zag ik ook nog twee stadswachten verderop achter de rode auto's lopen, klik de foto groter. Een beetje blauw op straat kan natuurlijk geen kwaad.Want veiligheid is een groot goed.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.