vrijdag 11 juni 2010

ER WORDT NOG STEEDS GESTICHED EN GEBITCHED

In de Groene Zon, de kruidenwinkel en cursusruimte van Saskia Nieboer, komen nog steeds frequent vrouwen samen om samen een potje te gaan zitten breien. Onlangs zag ik weer een paar vrouwen bezig met breipennen en kluwen wol. Het fascineert me, het zal er mee te maken hebben dat ik geen vrouw ben en meer verstand van voetballen dan van breien heb. "Er mogen ook mannen meebreien." vertelde Saskia Nieboer, links achteraan op de foto. Maar waar hebben jullie het dan allemaal over vroeg ik schuchter, zitten jullie ook te roddelen over vrouwen? "Nee, dat doen we niet, we breien en praten gewoon gezellig." Ik heb het te druk met allerhande dingen, maar het zou een goede onthaastende en meditatieve toestand voor me zijn om af en toe met deze dames te gaan zitten breien. Wie weet komt het er nog een keer van.
Stitch 'n Bitch Beijum komt bij elkaar sinds 27 november 2008. De Groene Zon is een kruidenstudiecentrum, winkeltje en theeschenkerij in Stadsboerderij De Wiershoeck.
Je bent van harte welkom om te komen breien of ander handwerk!
Locatie: Theeschenkerij De Groene Zon, Beijumerweg 20, 9737 AD in Groningen
Tijdstip: iedere donderdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur
URL site: http://www.degroenezon.com/
URL Hyves: breieninbeijum
Contactpersoon: Eveline Rodenburg & Saskia Nieboer
http://www.stitchnbitch.nl/nl/groepen_groningen2.htm

Geen opmerkingen: