maandag 14 juni 2010

LAAT DE LEEUW NIET IN ZIJN......

Eigenlijk moet ik even richting de wijkring fietsen, kijken en fotograferen hoe stil het is op straat. Of even naar een Beijumer basisschool gaan, op sommige scholen kijken kinderen massaal in de hal naar de openingswedstrijd van Oranje. En of ze in het oranje gekleed naar school wilden komen vanmiddag. Maar nee, ik blijf thuis. De wedstrijd kijken. Ik heb altijd iets dubbels met voetballen, (hoe schizofreen kan een mens zijn?) aan de ene kant wil ik graag met als praktisch alle landgenoten dat "we" winnen. Aan de andere kant laat ik mijn stemming niet bepalen door elf voetbalmiljonairs op een voetbalveld ergens in Afrika.
Omstreeks het middaguur was er veel getoeter en ander lawaai in de wijk hoorbaar. Aan de Godekenheerd hoorde ik vanuit een open raam Wilhelmus-gezang. Oranje pruiken, T-shirts en slingers waren overal zichtbaar. De gekte is definitief losgebarsten. Leuke en onschuldige gekte. De wedstrijd gaat weer beginnen, we zitten op 0-0 in de rust. Even een berichtje tussendoor, het wordt een drukke week voor ondergetekende, de frequentie van plaatsing van nieuwe berichten zal iets minder zijn dan dat u gewenst bent. De bal rol weer...verhip, een eigen goal! Kijken!!!!!!

Geen opmerkingen: