zaterdag 10 juli 2010

DE FROUKEMAHEERD HEEFT DE 1e PLAATS AL BINNEN

De spanning bouwt zich in het hele land op. Wat gaat het worden? Gaan WIJ, nee, niet alleen de voetballers op het veld, wereldkampioen worden? Beste lezers, het is iets wat me niet meer los laat. Normaal gesproken kan ik de hele mik aan elkaar vast relativeren. Maar dat lukt even niet meer. Het is er op of er onder. Ik weet, onze FC is weer begonnen met de training, en over zes weken begint het Noorderzonfestival weer. Over twee maanden dient de herfst zich weer voorzichtig aan, en over vijf maanden is het weer Sinterklaas. Maar alles vernauwt zich de komende vierentwintig uur naar dat ene onderwerp: worden WIJ wereldkampioen? Laat me even wat afleiding zoeken en vinden: vanavond zaten de Froukemaheerders aan het door OOG-TV geschonken barbecue. Bier, vlees, zon en een optimistische stemming. Want, wij worden wereldkampioen. Dat miljoenen Spanjaarden dat ook toevallig denken en hopen, tja dat is hun probleem. Ik ben er niet gerust op dames en heren. Mijn Grunningers roots seinen me in: ik mot 't nog sain. Bekijk even, als de hitte het toelaat, de video van de bbq van de Beijumer winnaars: Froukemaheeerd for ever.

Geen opmerkingen: