donderdag 15 juli 2010

MET EEN OUWE BAK OP VAKANTIE

Ik ben in het bezit van een Volkswagen Jetta uit het bouwjaar 1991. Niks bijzonders, daar rijden er vast meer van. Maar toch. De afgelopen APK-keuring in juni was een zware bevalling. Remleidingen vervangen, nieuwe banden, een nieuwe deurgreep, wiellagers, een rubbertje voor het ophangen van de uitlaat, de wielen uit laten lijnen, etc. En nog wat dingetjes. Totale schade ongeveer 400 euro. Het blijft balanceren met oude wagens: naar de sloop brengen? Maar, er is al zoveel aan verspijkerd, nog een jaartje doen? Ik koos voor het laatste. Kwestie van Grunninger kniepstuver-mentaliteit. Maar niet alleen, ik ben ook gehecht aan mijn metalen vervoersbeestje. Na de keuring en reparaties reed de Jetta weer als nooit tevoren. Maar dan, vandaag. Lees eerst nog even het artikel van gisteravond. De voorzitter van de paranormale stichting de Lotusheerd, Saskia Smid, voelde aan dat er iets niet in orde was met het schakelen van mijn auto. Jaja, het zal wel. Maar vanmiddag, gloeiende gloeiende, Godver..(nee, ik mag niet vloeken geachte lezers) liet de auto me staan langs de westelijke ringweg van de stad. Hij wilde niet meer schakelen. Een vriendelijke ANWB-er trok mijn zieke Jetta naar de garage. Daar wordt hij gerepareerd.(of is het een zij? Jetta klinkt wel erg vrouwelijk) Wat kun je balen van een kapotte auto. Maar, aan de andere kant weer helemaal niet. Want tijdens een vakantie kun je er een paar dagen zoet mee zijn. Dan liever hier, in de stad Groningen.
Op de foto is te zien hoe de basis van vele Beijumrijders in juni een paar nieuwe banden kreeg aangemeten.

2 opmerkingen:

Martin zei

Is nog een koopje voor deze reparatie 400 euro

Anoniem zei

is inderdaad een "gelukje" dat dit hier in de stad gebeurde en niet terwijl je onderweg in verwegistan zit... en een gewaarschuwd mens telt voor 2... :)