vrijdag 13 augustus 2010

EVEN INNERSDIJK UIT EN NAAR DE SCHOOLTUIN

Op het moment dat deze foto werd opgeladen herinnerde ik me dat op Beijumnieuws bijna een jaar geleden een bijna identieke foto werd gepubliceerd. Activeer hiervoor onderstaande link. Deze vier rolstoelers en begeleiders ontmoette ik afgelopen dinsdag in de schooltuin aan de Beijumerweg. Persoonlijk vind ik het mooi om te zien hoe de schoolwerktuin ook door oudere mensen wordt bezocht, normaal gesproken is dit gedeelte van Beijum toch het domein van de schoolgaande jeugd. Ik heb de vier uit Innersdijk afkomstige rolstoelers niks gevraagd, hun stralende ogen spraken voor zich. Wel weet ik dat de begeleidster 2e van links een professionele kracht is en dat de andere dames vrijwilligers zijn. Het zal niet fijn zijn om gehandicapt en aan een rolstoel gekluisterd te zijn. Maar het is wel weer voordelig om in het dorp Beijum te wonen. Je gaat bij wijze van spreken de achterdeur van Innersdijk uit en je zit zo in waarschijnlijk de mooiste tuin van de stad Groningen.
http://beijumnieuws.blogspot.com/2009/08/schooltuin-ook-voor-innersdijkbewoners.html

Geen opmerkingen: