dinsdag 24 augustus 2010

UIT DE OUDE DOOS (28)

Deze foto van de bouw van Winkelcentrum Beijum is een jaar of tien oud. Als ik me niet vergis is de foto gemaakt vanaf het plein waar nu elke donderdagochtend een wijkmarkt wordt gehouden. En is op de foto de plek te zien waar de promenade werd gebouwd. Die loopt geloof ik op dezelfde plek als waar u hier de onderdoor ziet. Links is waar nu de Primera is en rechts de drankwinkel van Gall & Gall. Mocht ik het mis hebben dan hoor of lees ik het graag. Er staan nog zes oude dozen op voorraad. Ik ben afhankelijk van lezers die materiaal opsturen anders stopt de serie in september. Stuur uw eventuele doos naar Beijumnieuws@online.nl.

2 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Rechts staat de voormalige zaak van vishandelaar Wagena. Met een toko.

Nieuws

Beijum krijgt weer een nieuwe viskraam!

In de Stadsberichten (p. 6, bovenaan) van 19 augustus 2010 staat bij "bekendmaking":

"Burgemeester en wethouders maken bekend:

dat zij voornemens zijn om een vergunning te verlenen aan de heer E. Bolt voor het innemen van een vaste standplaats bij winkelcentrum Beijum, Stoepemaheerd, voor de verkoop van vis. De aanvraag en de onderliggende stukken liggen ter inzage bij de Milieudienst, afdeling Markt- en Milieutoezicht, Duinkerkenstraat 45 te Groningen."

Cathy zei

De foto is volgens de exif gemaakt op 15-11-2001 15:33 uur.
Blijft jammer dat met de overgang naar het nieuwe centrum zaken zijn verdwenen waaronder deze vishandel.