dinsdag 4 januari 2011

ANNO DE JAGER BLIKT TEVREDEN TERUG

Nee, hij wil niet als de held van oud en nieuw geafficheerd worden. "Ik heb het niet alleen gedaan, ik had hulp van allerlei mensen om me heen." Toch vraagt ondergetekende zich af of de jaarwisseling ook zo rustig was verlopen als hij er niet was geweest. Met zweet op het hoofd zag hij de jongerenwerker tijdens de eerste nacht van dit jaar bezig om alles in goede banen te leiden. "Er waren twee opstootjes die ik met moeite in de kiem heb kunnen smoren. De Beijumer jongeren gedroegen zich over het algemeen prima maar er kwamen ook jongeren van buiten de wijk met als doel om rotzooi te trappen." Het is toch geweldig hoe je het allemaal gedaan hebt? "Ach, als je jongerenwerker bent probeer je relaties te leggen met jongeren. Soms moet je een beetje bijsturen, dat is mijn werk. En vergis je niet, ik was niet alleen want ik had allerhande mensen om me heen. Ook heb ik veel aan Wietse gehad." Laatstgenoemde jongere, die naast de jongerenwerker stond terwijl ondergetekende met hem sprak, hoefde niet zo nodig op de foto maar vertelde wel:"Ik heb ongeveer een half uur met de burgemeester staan praten, leuk dat die er was."
Op de laatste dag van dit kersverse nieuwe jaar gaat het feestplan op herhaling. De Jager:" het is de bedoeling dat de muziek het dan ook doet. Ik ben trouwens zeer blij dat er zo weinig is vernield in de wijk. Het ging allemaal precies zo als ik het tevoren in mijn hoofd had."

6 opmerkingen:

J Kruims zei

Chapeau.

Anoniem zei

toppie

Ingrid Morrison zei

Fantastisch dat jullie je op ouderjaarsavond/nacht zo voor de jongeren in de buurt inzetten.
Ik neem mijn petje voor jullie af!

Gerda zei

In mijn oude wijk werden mensen altijd even door de wijkvereniging extra beloond.
Ik hoop dat onze BOB deze mensen ook even een superextraatje doet.
Het heeft veel geld bespaard en narigheid.

Hartelijk bedankt, meneer de Jager, Wietse en natuurlijk de jongeren zelf!

Karin.P. zei

Anno, Wietse en alle anderen en niet te vergeten de politie en de ME die het vertrouwen in handen hebben durven te leggen van Anno en zijn crew een dikke pluim!
Hopelijk volgend jaar hetzelfde resultaat met muziek erbij.

Tips voor volgend jaar degene die de orde o.a. handhaven een fel hesje ofzo aan zodat ze beter opvallen.

Anoniem zei

@Gerda,
waarom nou weer die nare BOB bij dit positief bericht betrekken?))