zondag 16 januari 2011

HET LEEK WEL VOORJAAR VANDAAG

Het was een prachtige zonnige en zachte middag, ik hoef het u waarschijnlijk niet te vertellen. Te mooi weer om niet even richting Kardingepark af te dwalen. Hier werd volop gewandeld, gefietst, honden uitgelaten, (weinig aan de riem, de meeste loslopend)hardgelopen en gevoetbald. Dat laatste, het voetballen, gebeurde vooral op de voetbalvelden van het Sportpark in Kardinge. Volgens mij heb ik het al eens eerder geschreven, maar nog maar eens: wat is het een aardige geste om de trainings- en voetbalvelden op zondagmiddag open te houden. Op het half geopende hek van het Sportpark staat een bord met als opschrift: verboden voor onbevoegden. Ik weet niet wie hier zondagmiddag niet bevoegd is om het terrein te betreden. Het geopende hek geeft een welkom gevoel. Dat vinden de jongemannen op de foto waarschijnlijk ook, ze waren wel een uur bezig om op de goal te schieten, te rennen, trainingsituaties na te bootsen, etc. Als u de foto groter klikt ziet u op de achtergrond de contouren van de rand van Beijum. Een ideale combinatie wat mij betreft: wonen in een stadgroninger dorp, en een geweldig recratiepark vlakbij.

Geen opmerkingen: