maandag 10 januari 2011

NOG EEN OPROEP

Ik sluit niet uit dat de inhoud op deze foto verband houdt met de hiervoor gepubliceerde foto. Want er zit maar ongeveer tien meter tussen beide gefotografeerde plekken. Zou onze geachte en gezochte gek of dwaas ook verantwoordelijk zijn voor het kapotscheuren van affiches aan deze aanplakpaal? Dat hij (of zal het een zij zijn?) geen andere teksten duldt dan die van hem(haar)zelf? Dat zou dan weer een heel ander verhaal worden en in dat geval zal ik een grens moeten trekken. Geen gek of dwaas op Beijumnieuws die geen andere teksten duldt. Hopeloos. Maar goed, misschien koppel ik beide activiteiten (zie deze foto + vorige) onterecht aan elkaar. Als ik op deze maandag dan toch nog even verder mag psychologiseren: wat zou het maken dat een vandaal tot z'n keuzes komt? Ik bedoel, waarom trok degene die dit op zijn of haar geweten heeft niet wat stukken schors van de naburige bomen? Of, waarom werd de vuilnisbak achter tegen de muur niet even van z'n paal geschopt? Een ruitje? Nee, beste lezers, ik wil de vernielzuchtigen niet op ideeën brengen. Ik ben alleen razend nieuwsgierig naar de beweegredenen. Zal ik weer een oproep doen? Wil deze of een vandaal zich melden voor een interview? Hij of zij mag onherkenbaar in beeld. En de stem zal worden verdraaid. Vertel aan ons Beijumers: waarom scheur jij dit van een aanplakpaal af? Wat wil je ons vertellen? Beijumnieuws@online.nl

Geen opmerkingen: