zaterdag 1 januari 2011

RUSTIGE JAARWISSELING IN BEIJUM.....?????

Ondergetekende herhinnert zich dat hij bovenstaande kop ook in een blogbericht schreef welke hij precies een jaar publiceerde. Maar nadat hij dit had geschreven brak de pleuris los bij Winkelcentrum Beijum. U weet het ongetwijfeld nog wel, ME, rellen, vernielingen etc. Ik was tot omstreeks 2 uur bij het feest op West en moet eerlijk zeggen: ik ben er niet gerust op. Een mengeling van grimmigheid en explosiviteit heerste er voor zover ik dat subjectief kon waarnemen. Er waren wat opstootjes, er werd een keer een fles bier gegooid en..., nou ja, afwachten maar. Het is twintig voor drie als dit wordt geschreven, en omdat ik niet overal aanwezig kan zijn is het afwachten wat er verder in de wijk gebeurt.
Wel gaat ondergetekende zo aanstonds nog even aan de gang met een videootje.
Café Biljart was zoals altijd de gezellige, feestelijke en sfeervolle place to be in Beijum. Het mag de pret niet drukken dat er een vreugdevuurtje voor het café was ontstoken, zie foto links. Uiteraard moet hét symbool van verloedering in de wijk, de rondslingerende winkelkar, daarbij niet ontbreken.
Op de bovenste foto ziet u twee gelukkige bewoners van de Doornbosheerd die op dé parkeerplaats van Beijum even samen op de foto wilden:"we wonen in de Doornbosheerd en we hebben net een kindje gekregen, zet ons maar even op de foto." De video over de afgelopen 12 uur volgt.
Uit acht heerden ontving ik mails waarin werd geschreven dat de jaarwisseling er goed was verlopen. Geen gedonder en geen bijzondere vernielingen.
Dé hamvraag is: blijft het rustig bij het winkelcentrum? Die vraag stelde ik omstreeks half twee nog aan jongerenwerker Arno de Jager:" Vraag het me nu niet, ik hoop het en ben druk bezig." De verhitting was van z'n gezicht af te lezen. Als alles goed verloopt mag hij wat mij betreft de eerste pluim van 2011 in ontvangst nemen. Wat een inzet!

3 opmerkingen:

Karin.P. zei

Mijn mening: Je kon het geen feest noemen meer een gezellig samenkomen bij het vuur.
Van het vuur kon je niet echt genieten omdat er vuurwerk in werdt gegooid :(
Zelf ben ik om 02.45 weg gegaan langzaam aan werdt het steeds stiller.
Hoe is het verlopen?
Er ontstonden een aantal keren kleine vechtpartijtjes maar door snel optreden van de jongeren(werkers) werden die snel opgelost zonder tussenkomst van politie of ME.
Het uitblijven van de politie en de ME heeft zeer zeker bijgedragen aan het goeie verloop evenals de inzet van de jongeren (werkers)

Zeker voor herhaling vatbaar maar dan beter georganiseerd zodat er ook leuke act's/muziek zijn en het een echt feest wordt.
Eventueel wisselend het ene jaar op west het andere jaar op oost ???
Ik heb Arno ook druk in de weer gezien ook tijdens de opstootjes van mij ook complimenten voor hem!

Anoniem zei

Om eerlijk te zijn hoorde ik toch veel om mij heen dat het een behoorlijke aanfluiting was..Ik ben heel even gaan kijken, eventjes bij het vuur gestaan, helaas was er geen muziek, had me er enorm op verheugd, maar was de blog al aan het volgen hier, dus ja ik wist al dat ik van een koude kermis thuis zou kunnen komen wat dat betreft, dit gebeurde ook.Echter qua rellen en opstootjes is alles rustig gebleven, dat is waar het uiteindelijk om ging.Zal me benieuwen of dit jaar het bushokje aan de Stoepemaheerd nog heel is gebleven..
Enfin, verder wens ik alle lezers en degene die al de blogs maakt een gelukkig en gezond 2011!!

Anoniem zei

AAnfluiting omdat er geen muziek en sfeer was. Geslaagt want geen rellen en me