zaterdag 5 februari 2011

EEN HOK EN EEN HONDENVERBOD

Ergens in de wijk trof ik onlangs dit tafereeltje aan. Zie foto. Het zag er koddig uit en daarom een foto gemaakt. Een stukje met grind gevuld met daarin een bordje gestoken waarop staat dat er geen hond mag poepen, piesen, snuffelen, etc., kortom verboden voor deze viervoeters. Het waarom van dat verbodsbord ontgaat me, schijnbaar mogen katten en poezen wel hun behoefte doen op deze halve vierkante meter Beijumer grond. Dan de kast naast het anti-hondengebiedje. Ik zie wel vaker dit soort houten kasten in de wijk. Mooi iets om dingen in op te kunnen bergen. Maar, het kan er toch zo bij inregenen of sneeuwen? Ik moest denken aan een hondehok, maar dat was een iets te flauwe associatie. Bij mijn weten mogen honden hun behoefte niet op de straat doen. Maar hier mag dit dus ook niet. Het is wel een idee om het bordje reflecterend te maken, zodat het in het donker oplicht.

1 opmerking:

Anoniem zei

zo te zien hoort het hok bij de buren en is dat grindbakje van de andere buren...