woensdag 9 februari 2011

KLACHT OUD EN NIEUW (2009/2010) NIET GEGROND

(Foto 112groningen)
De laatste jaarwisseling in Beijum was een succes te noemen. Zo niet die van een jaar ervoor. Charges, vernielingen en gewonden. U weet het wellicht nog wel. Lezer Frank tipte net dat dit op de site http://www.rtvnoord.nl/ staat;
Een klacht van een 22-jarige Groninger over hardhandig politieoptreden in Beijum, op nieuwjaarsmorgen 2010, is door het Gerechtshof in Leeuwarden ongegrond verklaard.

De Stadjer kreeg tijdens die Oudejaarsnacht van de Mobiele Eenheid klappen met de wapenstok en werd daarna, terwijl hij was gevallen nog gebeten door een politiehond.
Dat gebeurde tijdens rellen door een groep waar de Stadjer ook bijhoorde.

Volgens het gerechtshof was het politieoptreden erop gericht de groep uit elkaar te drijven en niet speciaal tegen de Groninger. Van buitensporige mishandeling is volgens het Hof geen sprake geweest. Tijdens de jaarwisseling in de stad werden destijds vijftig relschoppers aangehouden.

1 opmerking:

Karin.P. zei

Die gasten hebben zoveel geluk dat de beelden op mijn mobiel te donker waren anders hongen ze nu allemaal!

Jammer dat er niet meer jongeren waren die opgeroepen zijn als getuige.
Ik weet wat ik heb gezien en dat telt ook voor mijn dochter, ik kon het slachtoffer niet en had er dus ook geen belang bij hem de hand boven het hoofd te houden maar zoals het er nu staat klopt gewoon niet.

Maja tegen de politie/ME een proces beginnen is eigenlijk al bij voorbaad een onbegonnen zaak tenzij je alles zwart op wit bv dmv een filmpje.