vrijdag 8 april 2011

KUNSTZINNIGE KINDEREN IN DE WIERSHOECKTUIN

Uw blogger volgt met bewondering de wekelijkse capriolen van sterfotograaf Luit Staghouwer. Nee, ik mag hem eigenlijk niet zo noemen, bescheidenheid staat erg hoog in z'n vaandel. Maar hoe moet ik hem anders betitelen? Trouwens, houdt hij het vol? Gaat hij naar de 100 afleveringen? Elke dinsdag schuimt hij de tuinen van de Wiershoeck en het naastgelegen Schooltuincomplex af op zoek naar een prettige bijdrage voor Beijumnieuws. Gisteren stuurde hij deze twee foto's, en hij schreef erbij:
Even iets tussendoor. Natuurlijk was ik dinsdag op De Wiershoeck. Maar het was geen aangename dag. Ik was ook niet tevreden over de foto's en omdat er voor gistermiddag zonnige perioden werden verwacht (dat bleek geheel terecht), ben ik gistermiddag dus ook nog maar weer even wezen kijken. (Ik weet het, het is geen verplichting). Gelukkig was het nu veel aangenamer en zag het er ook allemaal een beetje vrolijker uit. Toen ik in de kruidentuin een paar foto's maakte, werd ik aangesproken door een meisje in een groen-geel jack. Of ik wel een foto wilde maken van de "standbeelden". Het bleek de "regisseuse" van het "kunstproject" te zijn. Twee vriendinnetjes hadden zich als standbeeld in de tuin geïnstalleerd, de één geknield naast de staande vrouwenfiguur en de ander languit liggend op de bank. Met alle plezier heb ik een paar plaatjes van deze "kunstzinnige meiden" gemaakt. Een toevallig passerend vriendje kon ook mooi mee op de foto. Ja, wat doe je vervolgens met die foto's. Op mijn vraag of ik ze per mail kon sturen, kreeg ik geen duidelijk antwoord. Misschien is het iets voor Beijumnieuws? Ik ga nu verder met het bekijken en selecteren van de andere foto's, ik neem aan dat er wel een foto tussen zal zitten die ik voor Beijumnieuws kan gebruiken. Je ziet het resultaat binnenkort wel weer in de digitale brievenbus verschijnen.

Geen opmerkingen: