dinsdag 27 september 2011

WAT EEN GEZELLIGE VOORDEUR


Klik groter
Bovenstaande kop is een beetje cynisch en ironisch bedoeld. Ik zou zelf liever niet zo'n voordeur willen hebben. Anderzijds heeft het toch ook wel iets gezelligs, het brengt een beetje leven in de brouwerij. De foto maakte ik ergens midden in de wijk, ik zal geen heerd noemen omdat de bewoners vast en zeker geen pottenkijkers voor de deur willen hebben. Ik ken mensen die een arm of been in het gips hebben gehad waar uitbundig op werd geschreven en getekend. Daar moest alleen de onfortuinlijke geblesseerde een tijdje mee rondlopen, het was tijdelijk en allemaal opbeurend bedoeld. De staat van deze deur is minder tijdelijk en het komt niet echt opbeurend over. En wat waarschijnlijk ook scheelt, er is niet één bewoner die er dagelijks door moet maar het zijn er minstens vijf. Te zien aan de deurbellen. Ik weet eerlijk gezegd niet of er studenten wonen. Maar mijn vooroordeel gaat wel een beetje die kant op. Het zou veel goed maken, studenten moeten kratten bier in de hal hebben staan, een keuken waar een afwas van tien dagen staat en er moet wekelijks gefuifd worden. Hoe ging dat studentengrapje ook nog maar? 's Avonds wordt een muntstuk opgegooid om te kijken hoe het avondprogramma er uit komt te zien. Kop is naar de bioscoop, munt naar de kroeg, en als ie op z'n zij viel zou er gestudeerd gaan worden.

Geen opmerkingen: