donderdag 8 december 2011

EEN RONDJE BEIJUM

Een fietsrondje Beijum bracht me vanmiddag in eerste instantie in de Wegwijzer. De flyer voor oud en nieuw zou gearriveerd zijn, begreep ik uit betrouwbare bron. Het kantoor van Stichting Stiel stond open en binnen zat medewerkster Francis Nijdam. Of ik even een flyer mocht? De Stielmedewerkster lachend: "Die had ik je graag gegeven, maar er is net een doos met flyers teruggestuurd naar de gemeente Groningen omdat de achterkant niet afgedrukt was. Morgen komen de nieuwe exemplaren."
Morgen wordt er in Beijum geflyerd door Stiel- en MJD-medewerkers. Want, het moet dit keer vooral een feestelijke en gezellige jaarwisseling worden. Het interview met Anno Jager, morgen ook van de partij met flyeren, houdt u nog even te goed.
Na een genoegzaam onderonsje viel m'n oog vanuit de Stielkamer op twee mensen die achter een Stip-balie zaten. Nee, ze hoefden niet pontificaal op de foto, maar zoals u het hier ziet, links, was het in orde. Of ik nog even wilde benoemen dat STIP-BEIJUM elke donderdag tussen 14 en 16 uur informatie geeft over vragen op het gebied van wonen, welzijn en financiën. Zie ook het blogbericht van 5 oktober.

Na het bezoekje op Oost fietste ondergetekende naar West. En ja hoor, de eerste kerstbomen in Beijum, zie foto rechts. Hoe de lezer het beleeft weet ik niet, maar 8 december is wat aan de vroege kant voor zo'n boom.
In de winkel van Hoogenberg werd alles weer even betrekkelijk nadat de eigenaar vertelde dat tussen de middag een mevrouw achter z'n winkel, bij de bussluis, plotseling het leven heeft gelaten. Traumateam, consternatie, kortom: niet de dingen des levens waar een mens vrolijk van wordt. Hoogenberg: "Je staat er niet steeds bij stil, dat moet je ook niet doen, maar het kan zo maar ineens gebeurt zijn." En zo is het.

Na het bezoekje aan het winkelcentrum maakte ondergetekende nog even een Beijumfietsvideo. De storm viel mee. En gelukkig de vochtigheid ook, een video of foto maken, ok, maar een camera verdraagt geen regen. Binnenkort in dit wijktheater een Beijumfietsvideo van een herfstachtige decemberdag.
Update 16.09 uur: Stielmedewerkster Debora den Haring mailde net een multiculturele flyer door. Ze schreef er bij: Hierbij de flyer voor 18 december. We hebben de laatste Multi culturele avond van het jaar en wel een Arabische. De flyer heb ik zelf gemaakt en is een word bestand. Ik hoop dat je er wat mee kan. Geen hi-tec maar ouderwets vertrouwd.
Binnenkort meer hierover.


Geen opmerkingen: