dinsdag 24 januari 2012

WIBENA-KEIEN VERDEKT OPGESTELD

Ik vraag me af hoeveel automobilisten er zijn die met hun auto een van deze twee stenen hebben geschampt. U ziet de Wibenaheerd in beeld, de meest langgerekte heerd van Beijum. Vanaf deze kant bekeken kom je vanaf de Froukemaheerd, en van de andere kant bekeken rijd je daar naar toe. Laat ik maar toegeven, met m'n oude Jetta raakte ik twee keer de steen die u links op de foto ziet. Gereden vanaf de andere kant naar hier. Kwestie van een tegenligger tegen komen en weinig speelruimte hebben. Rijd je met de banden over de scheidslijn van straatstenen en bielzen, dan knal je al met de carosserie tegen de kei aan. Ik weet van iemand die tegen dezelfde steen een lekke band heeft opgelopen. Rijdend vanaf de andere kant zie je de kei niet liggen, de knal komt als een verassing. Geen idee of de twee keien er door de gemeente zijn neergelegd of dat het een particuliere actie is geweest. Wat liggen ze stiekem opgesteld achter de bosjes. Vanaf de andere kant bekeken dus. Leuk die auto's. Maar blijf wel op de weg en kom niet in de buurt van het groen.

Geen opmerkingen: