zaterdag 25 februari 2012

'N SWINGPARTY IN HET CAFE BILJART

Omstreeks een uur of half twaalf toog ondergetekende afgelopen avond naar het Café Biljart. Toch maar eens even kijken, hoe zal het gaan met de swingavond die zal worden verzorgd door Sylvia Corpiér? Rond het café aan de Claremaheerd was het rustig, er stonden geen opgeschoten groepjes jongeren buiten en er was amper wat te horen. Het leek er niet op alsof er veel leven in de brouwerij was. Zou het niet veel soeps zijn? Of is de zaak gewoon goed geïsoleerd?
Dat laatste schijnt het geval te zijn. Ondergetekende deed met draaiende camera de deur open en...., mijn God, het leek wel alsof het dak er af ging. Wat swingde dat de pan uit!
Discolampen, dansende bezoekers, biljarters, zwetende lichamen, zwoele blikken en, nou ja, zeg maar een top avondje Café Biljart. Moeder Alie Lamein liep zich te vermaken, zie linksboven rechts op de foto, zoonlief Jeffrey stond achter de bar, een praatje hier, een praatje daar- voor zover het ging tussen de hossende menigte en de muziek- en lezers die zich even mooi tegen Beijumnieuws aan gingen zitten bemoeien. Je moet meer dit, en je moet meer dat; wil je trouwens wat drinken?
Bekijk de video. Die is wat donker, en misschien moet er een keer een exemplaar camera worden aangeschaft die donkere beelden beter over kan brengen. U kunt de video het scherpst op kleinbeeld bekijken i.p.v. op schermgrootte.
De hoofdrolspeelster stelde zich ook zo goed en kwaad als het ging even voor. En op haar site staat: Hoi, ik ben Sylvia Corpiér en ik vind het leuk dat je even komt kijken op mijn website. http://www.sylviacorpier.nl/
Ondergetekende ging op tijd naar huis. Het swingfeest zal nog wel even door zijn gegaan. Wat een gezelligheid en sfeer. Gek dat er niet vaker iets soortgelijks in het Café Biljart wordt georganiseerd
Tip: Zet de volumeknop niet teveel open.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het feest gisterenavond was heel gezellig en de sfeer heel gemoedelijk. En ik maar vertellen hoe leuk ik Beijum vond en de mensen zo aardig. Dat vind ik nog steeds alhoewel ik nu wel heel verdrietig ben sinds op klaarlichte dag, net een half uurtje geleden mijn enige bezit wat ik heb is gestolen. Mijn fiets die gewoon op slot stond toen ik even een boodschapje ging doen. Nu heb ik dus helemaal niks meer en kan ik dus nergens meer naartoe. Ben hier net kunnen wonen en heb nog geen werk, geen uitkering .... en mijn enige vervoersmiddel wat ik had is nu ook weg ... BEDANKT DIEF! Hoop dat je er veel plezier van beleefd!

PS iemand nog een fiets in de aanbieding?

Anoniem zei

Nou dit gaan jullie dus echt niet geloven, net samen met mijn zoon rondje gelopen zo van misschien hebben ze hem tijdelijk ergens anders geparkeerd en ja hoor stond mijn stalen rosje op de Amkemaheerd, keurig nog op slot ....
Dus ik heb mijn fietsje weer terug! Oh boy, daar ben ik zo blij mee!

Alie zei

Wat superfijn voor je!! Misschien toch een heel klein beetje geld uitgeven aan een kettingslot bij de Action in Lewenborg?? Sterkte met alles regelen, je kunt er nu wel weer heen in elk geval!

Anoniem zei

Nou idd ja, ga gelijk maandag naar de Action, bedankt voor de goede tip Alie!