zaterdag 10 maart 2012

WINTERAQUARELLEN

Het kan nog even, de officiele winter loopt nog even. Twee weken geleden op een woensdagmiddag, liep ik Pand49 binnen en trof bij binnenkomst een volle lange tafel met kinderen die lekker creatief bezig waren. Aquarellende kinderen met schortjes voor. Aan begeleidster en kunstenares Koosje Zijlstra, rechts achter de tafel, vroeg ik of er ook met een thema gewerkt werd. "Jawel, de kinderen zijn bezig met winter aquarel." Er hing een rustige en meditatieve sfeer, de kinderen gingen helemaal op in waar ze mee bezig waren. Even snel een foto maken en weg wezen dan maar weer. Je moet kinderen niet storen tijdens het mediteren en schilderen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het jongetje /meisje links op de foto schijnt te denken :Wat doe ik hier in godsnaam ".
Hadden mijn ouders maar eens tijd voor me !"