zaterdag 12 mei 2012

DE SPELENDE MEISJES, DE VIDEO


(Pardon voor de vertraging, er zat een defect in de eerder geplaatste video. Op de film is een extra lange intro van en rond de Boerderijum te zien. Dit gedeelte van Beijum is op het ogenblik op z'n mooist...) De tekst van het gedicht 'Spelende Meisjes' wordt op de video door El Hami voorgelezen. Maar het is dusdanig mooi dat het de moeite waard is om ook nog even 'op papier' te zetten. Op het digitale papier, wel te verstaan. Het gedicht gaat zeker ook op voor het bont gekleurde- ik heb het over mensen- Beijum. Ik ben even kwijt wie de beide dames zijn die naast Hamid el Hami en Erik Knollema staan. Zo gauw ik dat weet zal dat hier vermeldt worden.

Vol sombere doemgedachten kwam ik in een straat waar meisjes samen speelden we raakten aan de praat
Turkse en Surinaamse en sommigen autochtoon ze hadden er nauwelijks weet van ze speelden daar gewoon
Mijn sombere visioenen van een wereld die verging vervaagden bij die kinderen tot een herinnering
Want die meisjes met lieve ogen en met hun prachtig haar ze zien de dingen anders ze spelen alleen maar met elkaar
Mijn sombere visioenen van een wereld die verging vervaagden bij die kinderen tot een herinnering
want die meisjes met lieve ogen en met hun prachtig haar zullen de kinderen baren voor de komende duizend jaar ...
Naschrift: ik merk dat er een discrepantie zit tussen de door mij opgeschreven tekst van het gedicht en dat wat El Hami op de video opdreunt. Ik heb bovenstaand gedicht gekopieerd en geplakt van Boudewijn de Groot, die heeft een songtekst van het gedicht gemaakt.
Update 17 mei. Via e-mail kwam binnen: Het meisje bij het kunstbeeld heet Tanisha Herschel.

Geen opmerkingen: