zondag 19 augustus 2012

LEKKER ANTILLIAANS WEERTJE

Nee, wij Nederlanders zijn geen tropische omstandigheden gewend, het is direct heel uitzonderlijk en het wordt tijdens deze komkommertijd breed uitgemeten in landelijke media. Hoe anders moet het zijn voor de vele Antillianen in Beijum.  Ze moeten zich toch een beetje op de Antillen of in Curaçao wanen, daar is het in de zomer altijd 30+ graden.
Antillianen zijn tijdens zomerse omstandigheden graag buiten, op de bovenste foto ziet u een paar dames een barbecue voorbereiden. Locatie, bij de vijver achter Plein Oost. Zondagmiddag tegen kwart over twee. Waarom er alleen dames aanwezig waren? "De mannen zijn achter de schermen bezig." Een jongetje van een jaar of tien: "Ik ben hier de man." Een hartelijke sfeer, ondergetekende had zo aan kunnen schuiven.
Vijf minuten later trof ik een Antilliaanse moeder met haar zeven weken oud kindje waarvan me de naam is ontschoten. Het zag er extra stralend uit, al zeg ik het zelf.
Er zullen Nederlanders zijn die naar koeler weer smachten. Ik kan het niet voor iedereen bepalen, maar volgens mij mag het voor de meeste Antillianen in Beijum het jaar uit dit type weer blijven.
(De zomerstand blijft nog even aan, geachte lezers. Af en toe zal er een nieuw blogbericht op uw scherm voorbijkeutelen, misschien ook eens een dagje niet. Er volgt een aankondiging als dit digitale wijktheater de gordijnen weer helemaal open gooit)

Geen opmerkingen: