dinsdag 25 september 2012

PALESTIJNSE LEKKERNIJ IN AH BEIJUM

Lekkere geuren kwamen je afgelopen zaterdagmiddag tegemoet bij het binnengaan van de AH. Nog steeds Koken bij Appie? Het zal, het bord waarop staat vermeldt dat je je kunt aanmelden om in de winkel te kokkerellen (producten gratis uit de winkel) stond er niet, maar voor zover ik weet kunnen belangstellenden zich nog steeds aanmelden. Maar goed. Meestal zie ik mensen uit andere culturen bij de ingang van de winkel lekkere hapjes uitdelen, Kleurrijk Koken is derhalve voor een breder Beijumer publiek toegankelijk geworden. Op de foto ziet u Lina Sulaiman en haar echtgenoot. Ze vertelde Palestijn te zijn en in Beijum te wonen. Even snapte ik het niet en dacht ik dat me iets was ontgaan op internationaal gebied. Palestina bestaat toch niet? Toch maar even doorvragen, in welk land woonde je dan? "In Israël." Tja, wat simpel, daar heb je immers bezette gebieden waar Palestijnen wonen? Volgens mij kun je qua vrede beter hier wonen, of niet? De vraag was er uit voor ik er erg in had. Een zucht van verlichting en een hartgrondig ja kwamen m'n kant op. Het eten smaakte prima. Iets met kip en rijst. Hoe heet het wat je gemaakt hebt? De kokkin schreef het op een briefje: Mklopie. Op internet is daar niks over te vinden. Maar wat maakt het verder uit. Wat mij betreft gaat AH hier tijdens de koude herfst- en wintermaanden mee door. Gezelligheid, sfeer en een smakelijk warm hapje. Wat wil je nog meer?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

mmm lekker. Ik zou denken makluba en dan omgekeerd. Dus niet omgekeerd. Maar het is wel lekker.

Anoniem zei

Misschient "dialect" voor Magluba.

Anoniem zei

Heerlijk dat mensen uit een andere cultuur ons kennis laten maken met hun gerechten .

Bedankt AH !

Anoniem zei

Heerlijk dat mensen uit andere culturen ons kennis laten maken met hun gerechten .
Bedankt AH !