maandag 22 oktober 2012

MAANDAGOCHTEND (132)

Een allervroegste wandeling bracht me vanochtend in de buurt van Winkelcentrum Beijum. Of het een vorm van gekte is of oog voor detail hebben, weet ik zo niet, de lezer moet zelf maar een diagnose stellen.Toch was ik vrij zeker, maar hier heb  ik toch onlangs al een foto van gemaakt? Toch maar even zoeken. Ja hoor, amper drie weken geleden geschoten. Zie rechts. Echt waar, hetzelfde raam. Maar wel weer met een andere poster er voor geplakt. Nou ja, is het een poster?  Kan het ook een schilderij of tekening zijn? Ja, hoor ik de lezer denkbeeldig verzuchten, bel aan en vraag het. Beste mensen, geen beginnen aan, ik zou er een dagtaak aan hebben om m'n Beijumer nieuwsgierigheid te moeten bevredigen. Liever mijn fantasiehormonen even laten spreken. Ik geef toe, een beetje gemakzuchtig. Maar toch. Bij het maken van de rechter foto, zoals gezegd een week of drie geleden, dacht ik: Zal daar een of andere speedfreak wonen? Zie ik daar een joint, een lijp figuur en een LSD-sfeer? Of zijn dat weer vooroordelen? Zie kunstwerk rechts.
Nu, bij het bekijken van de een half uurtje geleden gemaakte foto, zie boven, moet ik mijn  beeld denk ik bijstellen. Het kan niet anders, of hier moet een politiek bewuste activist wonen. Of toch niet? Zie ik daar een getinte man met rode lippen? Daar waar ik tijdens mijn maandagochtend- blues in eerste instantie een zwarte Amerikaanse presidentskandidaat zag? Wat doet het er ook toe. Wat wil deze Beijumer heer of dame die hier woont ons toch vertellen? Is hier een nieuw kunstpand in wording? Kunstpand 376? Kunst in de lucht Beijum? Ja, leuk om uit te zoeken. Maar ondergetekende duikt even z'n bed weer in. Herfstvakantie 2012.

De laatste week van oktober 2012 is begonnen. Wat een kleurrijke wijk toch. Beijum.
Een schilderachtige en expressionistische week toegewenst.

Geen opmerkingen: