donderdag 25 oktober 2012

ROND WINKELCENTRUM BEIJUM (2)

Ik heb geen idee wat ze allemaal rond het winkelcentrum aan het uitspoken zijn. Er wordt gewerkt, dat moge duidelijk zijn. Steigers, containers, materialen, werklieden, etc. In een eerder bericht vermeldde ik dat het dak van het winkelcentrum een nieuwe grindlaag heeft gekregen. Twee weken geleden mailde lezeres Corry, of ik even een foto wilde maken van zonnecollectoren die op daken aan de Atensheerd waren geplaatst.  Zie bovenste foto. Binnenkort Corry's uitzicht in de serie 'Mijn uitzicht in Beijum.'
Op de linker foto, klik groter, ziet u dat materialen in een kooi achter de viswagen van Peggy zijn gelegd. Het zal duur spul zijn, er is niet voor niks een hekwerk omheen gezet. Op de rechter foto is te zien dat er materiaal van het dak naar beneden wordt gesmeten. Nee, niet alles kon door de afvoerslurf, daarom maar even goed mikken en direct in de groene container gesmeten. Er wordt al ruim een half jaar gewerkt aan woningen rond Winkelcentrum Beijum. Nieuwe keukens, nieuwe wc's, daken, voegwerk, etc. Ik hoor van sommige bewoners en omwonenden dat ze er zo langzamerhand poepflauw van worden. Lawaai, werkverkeer, stof..., tja, nog even doorzetten. De werkzaamheden staan gepland tot eind van dit jaar. Maar dan heb je ook wat. Meer woongenot. En alles weer goed onderhouden

Geen opmerkingen: