zaterdag 27 oktober 2012

SOCIAAL BUURTBEHEER OP HET DIJKRIJK


Afgelopen vrijdagmiddag trof ik twee frisse heren op avonturenspeelplaats Het Dijkrijk. Ze stonden bij een bestelbus allerhande speelgoedattributen uit te laden. Zie foto. Wat zijn jullie aan het doen? "Elke doordeweekse dag komen we hier speelspullen brengen. Alleen niet op maandag."  Nooit geweten, je kunt  amper bijbenen wat er allemaal in Beijum gebeurt. Sociaal Buurtbeheer. Leefbaarheid? Wij doen het! Samen met u. Ik verzin het niet, u ziet het met mij op het busje staan. Ze doen het niet alleen in Beijum, nee, ze zijn actief in de hele stad: Sociaal Buurtbeheer zorgt voor:.....meer leefbaarheid in een prettige en leefbare woonomgeving in de Groninger wijken, door samen te werken met veel organisaties en mensen…..Buurtcentra en speeltuinen met leuke activiteiten voor jong en oud in de eigen buurt. De activiteiten vinden plaats onder verantwoordelijkheid van het betreffende buurtcentrum of buurt- en speeltuinverenigingsbestuur.  Buurtconciërges die toezicht houden bij de Spelcontainers en samen met professionals spelactiviteiten begeleiden voor jonge kinderen in de buurt. Buurtconciërges die een bijdrage leveren aan een sociale, veilige en leefbare buurt. De buurtconciërges werken in opdracht van diverse woningbouwcorporaties en de gemeente Groningen en werken intensief samen met bewonersorganisaties. Lees hier!!
(Als ik me het goed herinner bezorgt Sociaal Buurtbeheer de speelspullen elke dinsdag tot en met vrijdag van 15.15 tot 17.15 uur. Mocht ik het mis hebben, mail dan even naar Beijumnieuws@online.nl
Update 14.07 uur. Dit kwam net via de mail binnen:
Goedemiddag..

de buurtbus bij de Dijk, is er van 14.45-16-45.

Geen opmerkingen: