zondag 18 november 2012

EEN UITGEVER GING MEE BOODSCHAPPEN DOEN

Al lopend door de promenade van Winkelcentrum Beijum zag ondergetekende gistermiddag een bekende figuur uit Beijum in de tijdschriften-afdeling van de AH. Minutenlang stond uitgever Jaap van Leeuwen, want hij was het, zie foto, in een of andere tijdschrift te bladeren. Hij ging er zo in op, dat hij de fotograaf op amper anderhalve meter afstand niet opmerkte. Het plaatje klopte, voor mijn gevoel. Een uitgever vind je minder op een brood- of groenteafdeling, en ook niet in gang in de winkel waar het bier staat opgeslagen, nee, die begeeft zich naar de afdeling leesvoer. Je bent uitgever of niet (Dat van de bierafdeling weet ik niet helemaal zeker). Het heeft iets aandoenlijks, meestal stuurt een winkelende vrouw haar kind even naar de spelcomputers zodat ze even rustig boodschappen kan doen. Ik hoor de vrouw van uitgever Van Leeuwen, van Leander weet u wel, a.h.w. zeggen: "Ik ga de boodschappen wel doen, ga jij maar even naar de leesafdeling. Ik roep je wel bij de kassa als ik klaar ben." Hoe krijg je een uitgever rustig? Geef hem een boek of een tijdschrift. Binnenkort maar eens bij de man, die ook verantwoordelijk is voor het uitgeven van de Regiokrant, informeren hoe het nou zit met de 2e druk van het Beijumboek. Gaat het door? Of toch niet? Uw blogger heeft wel een aarzeling om hem dat te vragen. Zie de foto, wat een toonbeeld van rust. Zo iemand moet je toch niet storen?

1 opmerking:

Anoniem zei

Heel goed , laat maar lekker .
Je maakt een kind toch ook niet wakker uit zijn middagdutje ?