zondag 30 december 2012

BEIJUM EN OMSTREKEN BY NIGHT (8)

Hoe trek je in de reclamewereld aandacht? Door te irriteren, een gevoelige snaar te raken, inspelen op verlangens naar veiligheid of ergens bij te willen horen, of door een reclame-object in een bijzondere kader te plaatsen. Dat laatste is hier denk ik het geval, zie foto boven. Een half tot driekwart blote dame staat (stond inmiddels) langs de weg bij de ingang naar Winkelcentrum Beijum. Ja, het valt op. In de winter. Maar zal het ook rendement hebben? Zal er ook maar één vrouw in Beijum wonen die bij het zien van dit exhibitionistische geval denkt: zo'n setje wil ik ook? Hoe kijken allochtone hoofddoekjes hier tegenaan? De mannen in het algemeen? Tja. Mocht een dame zich op deze wijze gekleed (ontkleed) door het donkere Beijum begeven dan wordt ze geheid opgepakt. Aanstootgevend heet dat dan. Een levensgrote foto is dat blijkbaar weer niet. Het bedrijft dat de lingerie verkoopt voert een slogan die begint met het woord Echt. Het kan aan mij liggen, maar het komt nogal onecht, zeg maar nep over. De dame kijkt wel weer erg guitig en gezellig. Maar dat kan ook weer gespeeld zijn. Dat dan weer wel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Aanstootgevend....
Ik vind van wel.
Alsof er nooit een emancipatiebeweging is geweest. De vrouw als lustobject.
Mijn tienerkids vinden het niet leuk.
Terwijl we vrolijke hippe mensen zijn...
Dit is niet hip .....dit is back to the fifties.
Ach ja, dumbing down society...

Het is ook niet menselijk, die perfectie die men wil uitstralen.
Echt bah.