zaterdag 22 december 2012

VANNACHT TOCH BIJDRAGE LUIT STAGHOUWER

Hij kan het  niet laten, de maestro van de Wiershoeck- en Schooltuin, Luit Staghouwer, stuurde toch een bijdrage voor dit weekend op. Nee, niet de foto die u in dit blogbericht ziet, die is eergisteren door ondergetekende gemaakt. In een hoek buiten bij bij de Wiershoeck staat een radiator opgesteld. Het geeft even de illusie van lekkere warmte in de koude buitenlucht. Maar goed, kom er maar in Luit:
Je kunt je het nu maar moeilijk voorstellen misschien, maar een week geleden lag er sneeuw en was het koud. Nee, niet waterkoud, het was gewoon winters koud. Ik hoopte een winters plaatje te kunnen maken en dus bezocht ik nog maar weer eens de tuinen van De Wiershoeck en de Schoolwerktuin. Het was zoals ik had verwacht, er viel niet veel te beleven. Dus was het weer intensief zoeken naar een geschikt onderwerp en dat vond ik in de vorm van ijskristallen. Tegen een lichte achtergrond kun je daar niet veel mee, dus zocht ik tot ik een mooie ijskristal vond tegen een redelijk donkere achtergrond. En daarbij moet je natuurlijk weer een behoorlijke portie geluk hebben. Volgens mij had ik daarover niet te klagen, ik ben wel tevreden met dit plaatje. Bovendien was er voldoende ruimte voor een in deze tijd toepasselijke tekst.
(Vanacht om 0:00 uur aflevering 136 uit de fotoserie; JF)

Geen opmerkingen: