woensdag 16 januari 2013

EERSTE IJSPRET IN BEIJUM

De eerste schaatsmarathon mag dan wel in het Groningse Noordlaren zijn verreden, in Beijum heeft de Friezin Atsje Straatsma de eer om de eerste ijspret-foto in Beijum te hebben gemaakt (denk ik). Gisteren stuurde ze bovenstaande foto op. Ze schreef erbij: Ik ging vanmiddag even met mijn camera op pad voor Beijumskap toen ik deze jongens en meisjes op het ijs zag. Ze sprongen er zelfs op, terwijl het even verderop nog open ligt.
Ondertussen begrijp ik dat er vandaag geschaatst gaat worden op de 'ijsbaan' achter de schutting die voor het Innersdijk-gebied staat. Zie ook het blogbericht van afgelopen zaterdag. Lees ook de reactie onder het bericht. Een buurtbewoner stuurde een video op waarop te zien is dat er in het donker werd geschaatst. In de loop van de dag gaat ondergetekende even poolshoogte nemen op 'ijsbaan' Innersdijk.

Geen opmerkingen: