donderdag 7 februari 2013

NU AL SPEELTOESTELONDERHOUD

Vanmiddag was de man die u op de foto ziet bezig om een glijbaantje op een speelveldje in de Froukemaheerd te renoveren. Ik zag hem met lijm in de weer. Kan ik een foto maken? "Je doet maar, geen probleem." Meestal gaan jullie toch in maart langs de speelveldjes en toestellen om te kijken of ze weer een speelseizoen (maart-september) mee kunnen? "Klopt, maar het voorjaar komt vroeg dit jaar en daarom zijn we eerder begonnen met controleren." Waar die wijsheid vandaan komt was me niet geheel duidelijk. Heb je zin in het voorjaar? "Ja, ik wel." En met een schalkse veelbetekenende blik: "Het oog wil ook wat." Ik hou het er maar op dat hij het leuk vindt om met een auto door de stad te rijden om speelveldjes te bezoeken. En dat het dan extra leuk is om een beetje vrouwelijke afleiding langs de weg tegen te komen.

Het voorjaar kruipt dichterbij. Speeltoestellen worden in gereedheid gebracht. En Martin Bril heeft ooit de term 'rokjesdag' geintroduceerd.

Geen opmerkingen: