zaterdag 30 maart 2013

EVEN HET WINKELCENTRUM OPMETEN

Wat doe je als je iemand met een meetlint pen en papier rond Winkelcentrum Beijum ziet lopen? Het zag er vreemd uit, en ik had de neiging om te vragen wat er aan mankeerde. Waarom zou iemand hier een reeds bestaande buitenmuur opmeten? Toch maar even vragen, mijnheer, wat bent u aan het doen? Waarom loopt u hier met een meetlint rond? "Ik meet dit op om te kunnen bekijken hoeveel schilderwerk er verricht moet worden." Dat klonk aannemelijk. Doet u dat zodat u vervolgens een offerte uit kan brengen? "Ja. Niet dat er dit jaar geschilderd gaat worden, dat gaat volgend jaar waarschijnlijk pas gebeuren, maar dan weten we al vast hoeveel verf er nodig is en hoeveel het gaat kosten." De man zal vast verstand hebben van waar hij mee bezig was, hij kwam redelijk over en een foto maken om te publiceren was in orde. Maar toch snap ik het achteraf nog niet helemaal. Ik had even door moeten vragen, wat moet er dan geschilderd worden? Zou het om die metalen balk gaan dat met van die vreemde puntige uithalen- ik tel zeven stuks- boven het hoofd van de man hangt? Het zal. Een offerte uitbrengen voor schilderwerk.

Hoe duur zal het zijn om een mannetje een paar uur met een meetlint langs het winkelcentrum te laten lopen om uit te zoeken hoe duur toekomstig schilderwerk uit zal vallen?

1 opmerking:

Anoniem zei

"Mannetje ?