vrijdag 18 oktober 2013

BEIJUMSKAP (141)

En ook dit is Beijum, een vernieuwd stukje Beijum. Veel mensen zullen dit een saaie foto vinden, maar ik vind dijken spannend, omdat je niet kunt zien wat erachter zit. In dit geval weet ik wat erachter zit, namelijk de ringweg en daarachter de Hunze. De wijk waar ik zeer binnenkort woon. Jawel, ik ga na bijna 11 jaar de groenste wijk van Groningen verlaten en ga bij de buren wonen. Die buren kunnen niet zonder ons, ze hebben er wat dienstverleners (dokter, tandarts, fysiotherapeut enzo) en verder niks. Oja, af en staat er een snackwagen toe (ik weet nog niet wanneer, maar gelukkig bezorgd Ancona ook in de Hunze). Maar verder gaan de meesten volgens mij naar Beijum voor boodschappen, scholen en dergelijke. Ik hoorde dat de nieuwe buurkinderen gewoon op de Beijumkorf zitten. Waarom ga je er dan wonen, zul je je afvragen. Wie weet komt daar de komende weken een antwoord op.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind het een prachtige foto.

Kees K.