vrijdag 1 november 2013

BEIJUMSKAP (143)

Ik realiseer me heus wel dat er al heel veel omgevallen bomen op Beijumnieuws hebben gestaan. Maar deze boom nog niet, en laat dit nu net een boom zijn waar ik een haat-liefde verhouding mee heb. Deze boom stond op het veldje achter de gymzaal, en maakte deel uit van mijn uitzicht. Elk jaar groeide de boom hoger, en elk jaar was de zon ’s middags eerder weg. Elk jaar vroegen we, als er weer boomsnoeiers in de buurt waren, of die boom wat ingekort kon worden. En elk jaar was het antwoord nee. En nu ik net 2 dagen verhuisd ben, valt de boom met de eerste de beste storm gewoon om. Laat de laagstaande herfstzon nu maar komen! Ik heb er zelf niet meer zoveel aan, maar mijn buren wel en de nieuwe bewoners van mijn huis natuurlijk ook. Het heeft zo moeten zijn blijkbaar.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: