donderdag 19 december 2013

WARME OLIEBOLLEN TE KOOP (krentenbollen, appelflappen)

Het was koud vanochtend. Niet extreem, het kan nog veel kouder voor de tijd van het jaar, maar het voelde guur aan. Wat gaat een warme oliebol met poedersuiker er dan toch lekker in.
Een warme krentenbol kan natuurlijk ook. Of een appelflap. De oliebollenkraam van Toon is al sinds 2006 een vertrouwd verschijnsel op Beijum West. Vanzelfsprekend niet het hele jaar door maar alleen tijdens de laatste twee weken van het jaar. Oliebollen zijn in Nederland onlosmakelijk verbonden met oudjaar, zie voor achterliggen informatie op WikiOliebol.
Vanochtend consumeerde ondergetekende al rillend een warme bol. Het moet gezegd: heerlijk.
Toon, maak jij die appelflappen zelf? Ik zie daar een partij appels liggen. "Jazeker, die worden eigenhandig gemaakt."
Kijk, het is een lekkere vette warme hap, maar ook weer gezond.

De oliebollenkraam is verhuist van Plein West naar de parkeerplaats voor Winkelcentrum Beijum. Vanaf 10 uur 's ochtends tot 20 uur is de kraam open. Rond kerst volgt een 2e artikel waarin Toon een aanbieding doet.

7 opmerkingen:

Mark Sierksma zei

Vorige week zaterdag kwam mijn vrouw met en zak oliebollen thuis.
De eerste bol in december doet mij, bij het zien van de zak al het water in de mond lopen.
Voor mij geen gewone bol maar een bol met krenten/ rozijnen.. Heerlijk!

Ranzig en droog....

Wat een vieze smerige bal heb ik uit de zak gevist.
Uisgespuugd en een uur later nog kokhalsneigingen.

Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat dit de vieste bol was die ik ooit heb gehad.

JAMMER!

Nog dommer van mij om niet gelijk terug te gaan naar de kraam en ze de kans te geven het goed te maken.

Morgen nog maar eens proberen.

Cees zei

Helaas hoor ik elk jaar dezelfde negatieve verhalen over deze oliebollenkraam.

Anoniem zei

Ik vind het wel meevallen hoor. Gisteravond een partijtje gekocht en die waren geweldig

Anoniem zei

Is toch geen verrassing meer, telkens laatste in de testen:

Oliebollenspecialiteiten Antoon Meijer

Oordeel jury:
ECONOMISCH DELICT

Conclusie: Vorig jaar laatste en dit keer is het op smaak niet veel beter. Nu ook nog eens foute olie. Klef, kauwgumbal, visvoer, vies. Schande dat deze man met voedsel bezig is.

Anoniem zei

Vorig jaar appelflappen gehad van hem, viezer dan vies als die dingen naar vis smaken.

Anoniem zei

Gelukkig hebben wij hier in Rotterdam de Nederlands kampioen! Sterkte daar in Groningen.....

Anoniem zei

Dat is een andere kraam :) en niet deze kraam !