vrijdag 30 mei 2014

BEIJUMSKAP (171)

Hoe zit het eigenlijk met de huizenmarkt? Sinds ik mijn huis aan de Albrondaheerd vorig jaar binnen 3 weken verkocht heb, heb ik me er niet meer zo mee bezig gehouden. Als ik op Funda kijk is er in Beijum genoeg keus. Wij zijn jarenlang op zoek geweest naar ons perfecte huis, dat we uiteindelijk in de Hunze vonden. Met de dalende huizenprijzen hadden we ook niet zo’n haast, maar vorig jaar toch eindelijk de knoop doorgehakt. Is het dieptepunt inmiddels bereikt, of dalen de prijzen nog verder?

In Beijum zijn de meeste huizen vrij vergelijkbaar, ééngezinsrijtjeswoningen, de woningzoekers hebben het voor het uitkiezen. Dan moet je er op een bepaalde manier uitspringen. Ons huis is zo snel verkocht doordat het een leuk huis is op een goede plek, een scherpe/realistische vraagprijs, en een dosis geluk. Er hoeft maar 1 kijker te komen die toehapt. Ik wil alle huizenbezitters die hun huis te koop hebben staan veel succes wensen. Enne, gordijnen open, alle overbodige troep uit het zicht en zorg dat de kranen en spiegels blinken als er kijkers komen. De befaamde appeltaart zou ik achterwege laten. Als tijdens onze zoektocht een huis naar pas gebakken appeltaart rook, had ik altijd het gevoel, wat probeert men te verdoezelen?

Foto + tekst: Atsje Straatsma

3 opmerkingen:

Anoniem zei


na bijna 2 jaar is het hoekhuis van mijn rijtje van 5 eindelijk verkocht, deze week.
een vergelijkbaar huis stond een paar jaar geleden oorspronkelijk te koop voor 139 duizend.
de verkopende partij moest toen genoegen nemen met 100 duizend.
het hoekhuis nu bracht maar 97 duizend op.
tja...toch nog crisis...?

ps: fijn dat jullie je droomhuis gevonden hebben, Atsje :-).

gr. Therèse

Anoniem zei

In Bentismaheerd tegenover 2 te koop staande huizen bestaan bouwplannen voor een flat voor mensen die zorg nodig hebben, aldus Patrimonium en Innersdijk-groep. Deze onzekerheid maakt het niet gek dat die mensen weg willen; wel gek dat ze nog steeds denken de hoofdprijs voor hun huis vragen. Weten ze niet van economische crisis?

Huis zei

Wat denkt u van de gas verzakkingen in Beijum heb er zelf gewoond ik had al schuren in mijn huis net op tyt verkocht