maandag 10 oktober 2016

KLOKKENMAN GERARD UIT BEIJUM GENIET VAN ZIJN KLOKKEN


"Dit vind ik leuk, ik heb naar aanleiding van de excursies vanuit Noorderzon naar Beijum en naar mijn huis zes klokken van een deelnemer gekregen. Die heb ik allemaal gemaakt en ze doen het weer."


Klokkenman Gerard uit de Bunnemaheerd kijkt met warme gevoelens terug naar de avonden in augustus toen vijf excursies van steeds 25 mensen zijn huis aandeden om z'n klokken-fascinatie in ogenschouw te nemen.

Hij stal de harten van de mensen die op excursie kwamen. Wat een openhartige en welkome man. Iedereen mocht gratis een ketting uitzoeken tijdens het bezoekje aan zijn huis. Kwam een deelnemer aan de excursies hem nadien zes defecte klokken brengen.

De 76 jarige Gerard woont zo goed en kwaad als mogelijk in de Bunnemastee. Hij krijgt elke dag hulp, dit nadat hij een aantal jaren geleden een hersenbloeding heeft gehad. Met zijn scootmobiel redt Gerard zich prima, hij kan boodschappen doen en voor zichzelf koken. "De hulp die langs komt gaat stofzuigen, de ramen lappen en alles schoonmaken. Ik ben ontzettend blij met haar."

Regelmatig rijdt hij met z'n scootmobiel met sieraden voorop door Winkelcentrum Beijum. Zie afbeelding boven en links. "Dat zijn aandenkens aan mijn overleden vrouw."

Laat Gerard maar schuiven. En genieten van zijn huis vol met klokken. "Elke dag om zes uur 's avonds ga ik ze allemaal bij langs om ze op te winden."

Zie afbeeldingen links, rechts en beneden. Zoals de klokjes thuis tikken tikken ze nergens.

En bij klokkenman Gerard doen ze dat in grote getale.
Het is er nooit stil in huis.

Foto links beneden, Gerard heeft het krantenartikel uit de Gezinsbode over de excursies aan (o.a) zijn huis ingelijst.




Geen opmerkingen: